Monday, March 29, 2010

PeNgaLaMaN PaRtImE jOB..



BERSAMA ANAK-ANAK TASKA

AKU telah melangkah ke alam remaja. Banyak pengalaman yang aKU dapat sepanjang hidup selama 21 tahun. Pertama kali aku merasa alam pekerjaan sukar untuk aku gambarkan kepayahan dan kesusahan untuk mencari wang dan menyelesaikan kerja-kerja diberi. Tetapi dengan hasil usaha yang aku taburkan aku berjaya lakukan semua ini dengan bantuan rakan-rakan kerja. Aku telah mencuba satu pekerjaan yang menarik buat diriKU yang mana pada suatu hari aku telah pergi ke sebuah Taman Asuhan Kanak-Kanak di tempatku. Di situ aku telah belajar banyak pengalaman untuk berhadapan dengan pelbagai jenis ragam kanak-kanak yang belum pernah mengenal erti kehidupan sebenar. Pada suatu hari aku telah belajar bagaimana untuk berdikari dan menyesuaikan diri untuk meringankan beban kedua orang tuaKU. Aku telah cuba mencari 'partime job' dan pada masa yang sama aKU boleh menimba banyak pengalaman. Demi mencari banyak pengalaman aKU telah mencuba pelbagai jenis 'partime job' sebelum aKU dapat menyambungkan pelajaranKU ke MENARA GADING. Hari-hari mendatang buatKU adalah pengalaman baru yang aku dapat dan aKU telah belajar banyak pengalaman hidup. Sekarang aku sedang menuntut di IPTA dan Aku akan cuba untuk mencari kerja yang lebih mencabar buat diri KU..  

0 comments:

Post a Comment